Eco tagging als onverwacht en origineel communicatiemiddel.

Gedichtendag, op de winkelvloer.  

Elk jaar opnieuw, tijdens de week van de poëzie, staan auteurs, uitgevers en boekhandelaren voor de uitdaging om poëzie als genre in de kijker te zetten.

Boek.be, en partners nemen daarin het voortouw, met gratis posters voor de klant bij een bezoekje aan zijn/haar favoriete boekhandel, een wedstrijd voor poëzie liefhebbers en dit jaar een extraatje in het straatbeeld. Het is aan de boekhandelaar om er nog een finishing touch aan te geven.

Elke stad van herkomst van de genomineerde dichters kreeg een bezoekje van een ploegje “ecotaggers”, om zo een spoor van poëzie in de stad achter te laten.

 

De link was vlug gelegd naar de extra mogelijkheden van zo’n perfect uitgezaagde mal. De vakkennis en flexibiliteit van de ploeg van Patrick Betrains van Knack.be zorgden voor een aangepaste versie van de ecotag op mijn winkelvloer.

Mijn klanten werden getrakteerd op een ecotag in krijtverf, waar ze nu, 2 weken na gedichtendag nog steeds van kunnen genieten!